Zmiana właściciela nieruchomości

Zgodnie z Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.2020. poz.2028)) dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług.

W przypadku zmiany właściciela nieruchomości, która była obsługiwana przez ZWiK
 w Sokołowie Małopolskim w zakresie dostaw wody i/lub odbioru ścieków, należy przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków na nowego właściciela nieruchomości.
W tym celu należy zgromadzić poniższe dokumenty i udać się do Zakładu Wodociągów
i Kanalizacji ul. Łazienna 7, 36-050 Sokołów Małopolski


Dotychczasowy Odbiorca Usług składa:
• wypełniony wniosek o rozwiązanie umowy wraz z protokołem zdawczo- odbiorczym na podstawie którego Odbiorca rozlicza swoje zobowiązania do stanu wodomierza wskazanego na protokole.


Nowy Odbiorca Usług składa:
•  Wniosek o zawarcie umowy
tytuł prawny nabycia nieruchomości
pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli (w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel)
aktualny dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport)
protokół zdawczo- odbiorczy (oświadczenie o stanie wodomierza), zawierający dane: adres nabytej/ sprzedanej nieruchomości, datę przejęcia/ przekazania nieruchomości, numer wodomierza, stan wodomierza lub oświadczenie o kontynuacji rozliczeń – w przypadku braku protokołu zdawczo-odbiorczego

W przypadku nie uporządkowanych spraw spadkowych (po zmarłym) do czasu ustalenia spadkobiercy, należy dodatkowo przedstawić akt zgonu dotychczasowego właściciela nieruchomości oraz oświadczenie w sprawie tymczasowego zawarcia umowy.